måndag 27 februari 2012

Linus - snart 8 veckor - presenterar sig själv och hoppas någon vill ha honom

Hej! Jag heter Ögonstenen Lithesome Linus. Ordet i mitten betyder mjuk, smidig och böjlig. Men jag är också en tuff, orädd och framåt kille med lite go' i. Ja, jag är ju inte lika vild som mina systrar förstås, i jämförelse med  dem är jag lugn och sansad. Och när tillfälle ges älskar jag att gosa och kela med tvåbeningarna här.

När jag såg att Laban fick ett helt inlägg för sig själv tyckte jag det var orättvist, så jag bad om att också få skriva några rader här på bloggen. För tydligen ska man marknadsföra sig själv! Ända tills nyligen trodde jag att vi alla skulle bo kvar här där vi föddes och få leka livets härliga dagar med mamma Opal och varandra. Men nu har jag fått veta att båda syrrorna ska flytta härifrån på fredag! Lacey ska få komma till en jättemysig familj ända borta i Finland. De har förberett sig i veckor på att ta emot henne och köpt en massa roliga leksaker och annat för att hon ska få det bra. Jag blev riktigt avundsjuk när jag hörde det! Vem har planerat för mig och min framtid? Någon därute? Jag vill också få en egen familj med husse och matte och kanske till och med lillmattar och lillhussar som har tid att leka och busa med mig! 

Jag visar ytterligare några foton av mig själv som togs idag. Kan ni tänka er att någon gång under nattens timmar hände det jag väntat på: mitt ena öra reste på sig. Innan hade jag ett uppe och ett nere, vilket ju såg komiskt ut. Samma sak hände med Laban - båda hans öron står rakt upp nu. Det om något borde väl vittna om att vi snart är flygfärdiga - även om öronen inte riktigt går att flyga med ... än. Men en dag kanske - man är ju inte en fjärilshund inte för inte. 



Linus, som väntar på att bli tingad.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar