måndag 2 april 2012

Mönstervalpen Linus - fortfarande osåld

Ögonstenen Linus 3 mån

3 mån

Nu har du chansen att få en verklig mönstervalp. Jag har sällan, kanske aldrig, fött upp en så trevlig valp. Jämförelsen kanske inte är riktigt korrekt då alla mina tidigare kullar varit sålda innan valparna blivit 9 veckor. Men Linus har många förtjänster:

  • Sover 12-13 timmar varje natt helt själv i eget rum utan att gnälla. 
  • Går i koppel.
  • Kommer som ett skott på inkallning.
  • Tränad socialt, tycker om barn, människor och andra hundar.
  • Är pigg, lekfull, orädd och framåt. Övervinner snabbt sin osäkerhet i nya situationer.
  • Är rumsren under förutsättning att man tar ut honom så snart han vaknat, ätit eller lekt. Undantaget är på natten då han går på tidning.
  • Åker bil utan att bli åksjuk om han får sitta i knät i framsätet. 
  • Han är ovanligt lyhörd och lättlärd. Papillonen är ju den intelligentaste av småhundarna enligt boken "Hur intelligent är din hund?" och här märker jag verkligen en skillnad jämfört med andra hundar jag haft.
  • Han går snabbt ner i varv efter lek och kan vara ensam i 1-2 timmar efter en promenad utan att gnälla. 
  • Kelig knähund förstås - men det är väl alla pappisar.
  • Och så är han - i mitt tycke - den sötaste valpen av alla i kullen. Lovande till utställning, agility, spår, lydnad eller bara som sällskap.



Bilderna är nytagna, så du ser hur han ser ut idag.





1 kommentar: