torsdag 23 januari 2014

Elsa (Ögonstenen Ljuvliga Lisa) har blivit parad

Nu var det längesedan jag skrev på bloggen, men här kommer lite nyheter. Elsa har haft flera kärleksstunder med Smile Line G-A Royal Rord Spirit som till vardags kallas för Spica. Han är både dansk och japansk champion och kommer från en kennel i Japan. Ägare är Menine's kennel.

DK UCH JP CH
Smile Line G-A Royal Rord Spirit SE14698/2012 P
Foto & ägare: Sonja & Petra Lindlöf

Jag valde Spica denna gång efter att ha träffat honom flera gånger och fått ett mycket gott intryck av honom. Han har också gett väldigt fina valpar. En av Spicas goda egenskaper är att han är så tystlåten. När man besöker kenneln så skälls det förstås en hel del, men han har faktiskt varit helt tyst. Så jag hoppas det är en egenskap som går i arv till valparna. Jag valde ju en gång papillon just på grund av att de pappisar jag lärt känna där vi bodde tidigare var så tysta. Småhundar har ju ofta en tendens till skällighet, vilket kan innebära problem för en del. Men sedermera har jag insett att det finns skälliga pappisar också... 
Spica är social och kontaktsökande och kort sagt en helt ljuvlig kille! Läs gärna mer om honom och se fler foton här på hemsidan.


Elsa är ju i en klass för sig. Du kan läsa mer om henne här på min hemsida. I december var vi till Helsingborgs Djursjukhus för ögonlysning och patellaundersökning. Allt var utan anmärking.

Ögonstenen Ljuvliga Lisa "Elsa"

När kommer valparna?

Om allt går som vi hoppas äger förlossningen rum omkring den 10 mars. Valparna blir då leveransklara tidigast vecka 19 i början av maj. Om du är intresserad så hör gärna av dig via mejl eller telefon 0435-357 05.
madeleine.wallgren@gmail.com 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar